Інформаційна сторінка. Дистанційна форма

12 березня усі заклади дошкільної освіти були закриті на карантин через епідемію коронавірусу. Тож перед батьками і педагогами постало питання, як забезпечити дітям дошкільного віку освітній процес у цей час. 

Міністерство освіти і науки України сформулювало рекомендації для керівників департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, керівникам закладів освіти всіх форм власності (листи МОН: від 11.03.2020 № 1/9-154, від 13.03.2020№ 1/9-161).

Наказом від 16.03.2020 за № 406 передбачено організаційні заходи для запобігання  поширенню коронавірусу COVID – 19 в закладах освіти, що функціонують на території України.

Всім освітнім закладам було рекомендовано налагодити можливість отримувати освіту  та спілкуватись з педагогами за допомогою дистанційних технологій.

Метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг шляхом застосування у навчанні сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми або освітньо-кваліфікаційними рівнями відповідно до державних стандартів освіти.


Основна форма роботи — самостійна. Діти самостійно, за участю батьків, опановують матеріал. 

Дітям надаються на один навчальний тиждень:

– рекомендовані навчальні матеріали та завдання;

– 6 відео – занять (медіа супровід) для освітнього пакета послуг “Європейський” / 4 відео – заняття (медіа супровід) для освітнього пакета послуг “Базовий”;

– зворотній зв’язок з викладачами

– 1 онлайн консультація

Читати по темі

Методичні рекомендації щодо проведення дистанційного навчання з дітьми дошкільного віку


Основні активності:

Рекомендовані навчальні завдання даються в письмовому вигляді для опрацювання дистанційно.

Медіа супровід (підкріплення теми відеоматеріалами) це відео-заняття записане в прямій мові “викладач-дитина” і включає в себе:

– теорію (пояснення нової теми, закріплення пройденого матеріалу)

– вправляння (дидактичні вправи)

– руханки (зарядки, лічилки і тд)

– письмову роботу (прописи, розмальовки)

– аудіювання (читання, розповідь віршів та інше)

Зворотній зв’язок з викладачем. Кожна дія, вправа чи завдання виконане дитиною надсилається (по обраному батьками каналом комунікації) викладачу: вірші, перекази та читання здаються у форматі відеозапису, письмові завдання фотографуються та надсилаються вчителю. Викладач на основі отриманих матеріалів дає рекомендації.

Онлайн консультація створена для моніторингу засвоєння знань дітьми – викладач приділяє увагу кожній дитині, виявляє рівень засвоєння теми, закріплює пройдений матеріал. Проводиться у вигляді неформального спілкування. Тривалість до 30хв. на одну онлайн-зустріч.


Інструкція для батьків 

щодо організації проведення дистанційного заняття: 

Перед відео-заняттям в записі:

1. Позитивний настрій та батьківське терпіння, розуміння того, що нічого важкого дитину не очікує. Ваш настрій є запорукою виконання всіх запропонованих викладачем завдань.

2. Перегляньте письмову частину завдань в листах з ІДП. 

3. Приготуйте робочий стіл за правилами предмета: олівці, пенал, необхідні зошити та посібники, телефон чи планшет/комп’ютер – завдань буде багато.

4. Пам’ятайте, викладачі завжди допоможуть, якщо будуть виникати питання щодо навчального матеріалу. Підтримуйте зворотний зв’язок зі своїми вчителями. Номери телефонів є в листах з ІДП. 

5. Дотримуйтесь рекомендацій.

В процесі відео-урока:

1. Кожна вправа потребує виконання 2-3 рази. Тому перемотка та пауза – перші помічники батьків для успішного засвоєння матеріалу.

2. Діти працюють в різному темпі. І завдання на 30 с. може розтягнутися на годину – будьте готові, та не заважайте дитині вчитися.

4. Між завданнями та, особливо, між предметами, робіть руханки та перерви на будь-що (не дитина одна, а ви разом) Це дуже важливо! 

5. Ставте на паузу тоді, коли вчитель задає питання. 

Робота з питаннями викладача під час перегляду відео-урока:

1. Разом поміркуйте над питанням, віддаючи дитині роль ведучого.

2. Дитина дасть відповідь лише у випадку, якщо вірить у себе, тому спокійно і не поспішаючи відповідайте разом з дитиною на питання. Якщо дитина вірно відповідає – не забудьте відмітити це та похвалити її . 

3. Якщо ви бачите, що дитина не відповідає вірно чи розмірковує в іншому напрямку – зробіть паузу, можливо вона вже втомилась. 

4. Якщо після паузи та повторного перегляду фрагмента заняття питання залишається невирішеним – напишіть  про це на вайбер чи подзвоніть вчителеві (контакти є в кожному листі) або нам на пошту. Викладач обов’язково зателефонує (viber, zoom) та пояснить матеріал.

Робота з книгою в процесі відео-урока:

1. У відео викладач завжди відкриває книгу чи зошит на певній сторінці. 

2. Зупиніть відео на паузу, дайте дитині самостійно відкрити потрібну сторінку

3. Разом з дитиною роздивіться малюнок та обговоріть все що на ньому є (предметний опис та сюжетний)

4. Прочитайте вголос завдання, обговоріть з дитиною, що треба зробити

5. Дайте дитині стільки часу, скільки потрібно для виконання вправи.

6. Якщо потрібно попрацювати з прописами, теж ставимо відео на паузу і працюємо не поспішаючи з прописами. 


Приємно проводьте час з дитиною, бо він безцінний❤️

Закріплення пройденого матеріалу обов’язково буде, коли закінчиться карантин.


ЮНІСЕФ та Міністерство освіти і науки Українирекомендують кілька загальних порад для батьків

Уже сьогодні вам слід відібрати та сховати половину іграшок: ніхто не знає, скільки це триватиме, але можливість час від часу діставати зі схованки «нову» іграшку вам дуже допоможе.  

Під час цієї вимушеної перерви намагайтеся підтримувати незмінність денного розпорядку. Насамперед це стосується повсякденних занять. Час підйому, прийому їжі, післяобіднього сну тощо мають бути звичними. Діти прагнуть передбачуваності; не менш важливою вона є і для їхніх піклувальників (довгий день з малюком пережити набагато простіше, якщо розбити його на коротші, більш «керовані» періоди).

Невелике нагадування: у дитячому садочку вашим дітям зазвичай дозволяють бути трохи бешкетливими під час ігор. Вам теж доведеться піти на такі «поступки»: дитина не зможе розслабитися та позбавитися від зайвої енергії, якщо їй доведеться весь час думати про створюваний нею безлад вдома, Нехай спільне прибирання та складання речей на місце після ігор увійде до звички. Діти також дуже добре знають це правило.

Іграшки можна використовувати по-різному: наприклад, машинки можуть не тільки «їздити»: їх можна сортувати за кольором, відправляти їх на «автомийку» тощо. Можна склеїти докупи кілька аркушів паперу та намалювати на них дороги і будинки – тоді ви отримаєте «місто», яким можна «їздити». Це ж стосується й інших іграшок.