Розвиток мовлення

Заняття з розвитку мовлення – це організований, планомірний, цілеспрямований процес, в ході якого формуються мовленнєві уміння та навички у дітей, засвоюються елементарні знання про культуру мовлення. Одним із важливих завдань розвитку мовлення є словникова робота. Збагачення дитячого словника допомагає дітям складати змістовні словосполучення, речення та зв’язні розповіді. Країна слів розвиває у дітей уміння послідовно формулювати думки.

Педагоги на заняттях використовують комунікативну методику з ігровою формою подачі матеріалу для того, щоб уроки були цікавими, змістовними та ефективними.

Уроки в школі майбутнього першокласника покликані навчити дітей описувати предмети та картини, розповідати про друзів, тварин та інші історії, які їм цікаві, висловлювати свої думки. На заняттях діти вчаться вимовляти звуки, забарвлювати висловлювання інтонацією, контролювати силу голосу.

Використання на уроках улюбленого жанру – казок, загадок, спонукає дітей навчатися не тільки давати повні відповіді на запитання, а й розвивати діалогічне та монологічне мовлення. Слід зазначити, що вихователі використовують сюжетно-рольові та дидактичні ігри, які відіграють особливу роль у розвитку мовлення. У грі діти розвивають уміння будувати діалог, висловлювати власну думку.

Щоб навчити дітей переказу, вихователі добирають невеликі оповідання, написані простою і зрозумілою мовою. На перших етапах це можуть бути відомі дітям казки, а згодом використовуються нові твори, з якими діти не знайомі. Педагог своїми запитаннями і поясненнями зосереджує увагу дітей на окремих частинах твору, задаючи запитання. Після цього пропонується дітям переказати прочитане.

Важливою передумовою розвитку мовлення та творчого мислення в школі майбутнього першокласника є регулярні заняття, доброзичливість і бажання педагога зацікавити дошкільника до навчання.